понеділок, 1 квітня 2019 р.

Про результативність використання проектних та інформаційно-комунікативних технологій на уроках англійської мови

З досвіду роботи 
учителя англійської та німецької мов 
Лозової В.В.

Усі погодяться, що сучасний урок вже майже неможливий без використання комп’ютера. А тим більше уроки іноземної мов. Мені б хотілося зупинитися на використанні проектних та інформаційно-комунікативних технологій та Інтернет ресурсів на уроках англійської мови. 

На початковому етапі вивчення мови можливе використання ілюстрацій, пісень, фізкультхвилинок. При вивченні мови базового рівня – тексти для аудіювання, тестові завдання, краєзнавчий матеріал. Творчий рівень застосування мови, як засобу спілкування – використання електронних словників, дослідження граматико-лексичних явищ, виконання проектів.



У практичній діяльності безпосередньо використовують ІКТ на різних етапах підготовки та проведення уроку іноземної мови. 

Презентацію Power Point можливо використати під час активізації лексичних одиниць з теми, фонетичної зарядки, уведенні нових ЛО. 

Застосування відео та аудіо файлів є доцільним про мотивації, розвитку навичок аудіювання, усного мовлення письма. 

Документ Word - для перевірки рівня засвоєння фактичних знань у вигляді тестів як у друкованому режимі. Так і в режимі on-line( MyTestX, Google Form) 

Інфографіка в мережі Internet використовується під час активізації ЛО, засвоєнні граматичних явищ, описі малюнків, моделювання мовних ситуацій, тощо. 

Тематичні спільноти в рамках соціальних мереж – є засобом дистанційного навчання, інформування про використання посилань на відповідні джерела в мережі, оголошення результатів тестування. 

Тепер трішечки хотілося б зупинитися на застосуванні інформаційно-комунікативних технологій. Комп’ютер у навчальному процесі стає незамінним засобом розвитку, виховання, формування комунікативних здібностей учнів. У даний час діти виконують проекти на комп’ютері в різних програмах. Слід відзначити, що проекти удосконалилися тим, що раніше це були просто слайди з інформацією і картинками або фотографіями, а зараз це вже справжні кольорові і цікаві міні-фільми або ролики. У презентаціях учні використовують ефекти анімації, музичний супровід. Використання World Wide Web сайтів допомагають розвивати міжкультурну компетенцію учнів. Сайт City Net ( http://www.city.net/ ) робить можливим подорож по різних країнах, відвідування парків, огляд пам’ятників і будь-яких інших пам’яток. Тут можна знайти все про обрану країну – від фотографій пам’яток до повного звіту про природні ресурси та мистецтво країни, мова якої вивчається. 

Для старшокласників є гарний сайт MEDIA LINK 

(http://www.mediainfo.com/emedia/ ) з інформацією про газети у всьому світі. 

Практично всі значущі газети у світі мають свої web -сторінки. 

Media сайти англійською мовою: 

THE WASHINGTON POST (http://www.washingtonpost.com/), 

CNN World News (http://cnn.com/world), 

BBC World Service (http://www.bbc.co.uk/worldservice), 

The Washington Times (http://www.washtimes.com/), 

Ці сайти надають можливість не тільки прочитати статті, але й прослухати новини, на багатьох мовах; супроводжують свої публікації крім звукового ще й відео супроводом. 

Тепер про Скайп-технології. Останнім часом спілкування у програмі 

« Скайп » стало дуже популярно, цей сервіс дозволяє легко і швидко зв’язатися з родичами і друзями, обмінятися безкоштовними відеодзвінками, обговорити новини в чаті чи у Viber. Скайп-конференції з дітьми, учителями з інших країн, що проводяться англійською мовою, створюють автентичні умови для спілкування, сприяють зняттю мовного бар’єру, спонукають до використання мови. Але ці технології ще є не досить популярними у нас на уроках, оскільки є труднощі в організації аудиторії, підготовки лексичного мінімуму для мовлення, психологічний бар’єр виступу пере камерою. 

Сьогодні освітнє середовище базується на центральній позиції здобувача освіти. Тому нашим основним завданням є розвиток всебічно-розвиненої творчої особистості, а ІК технології підвищують інтерес до оволодіння мовою як засобом спілкування, створюють сприятливий мікроклімат на уроках англійської мови.

Немає коментарів:

Дописати коментар